Material Handling

Veilige kersthandel in het magazijn

Wanzl biedt de optimale oplossing met de rondom gesloten rolcontainer voor pakketten

Over minder dan een maand is het Kerst. Dit betekent dat voor de e-commerce nu het piekseizoen begint en dat de voorbereidingen voor de kersthandel in volle gang zijn. Zoals elk jaar worden er ook deze keer weer waardevolle geschenken besteld die tegen diefstal en transportschade moeten worden beschermd. Om de bescherming van de dure producten in de magazijnen te verhogen, heeft Wanzl de rondom gesloten rolcontainer voor pakketten ontwikkeld, die tot in het kleinste detail voldoet aan hoge veiligheidseisen. Dankzij zijn modulaire systeem biedt de rolcontainer voor alle eisen een individuele uitrustingsmogelijkheid. Daarmee wordt de kersthandel in het magazijn niet alleen veiliger, maar ook comfortabeler voor de magazijnmedewerkers. De rondom gesloten rolcontainer voor pakketten voorkomt inventarisverschillen tijdens het transport en trotseert alle logistieke uitdagingen in het piekseizoen.

Focus op veiligheid en efficiëntie

“In tijden van toenemende online bestellingen en de groeiende vraag naar snelle leveringen staan de veiligheid van goederen en efficiëntie bij opslag en transport voorop. Met onze gesloten rolcontainer voor pakketten hebben we een oplossing gecreëerd die voldoet aan de behoeften van de branche”, legt Markus Spengler, Senior Vice President Business Development International bij Wanzl Material Handling, uit. Het basismodel bestaat uit plaatstaal of draadrooster en beschikt bovendien over een opklapbaar roosterdeksel en een twee- of viervleugelige roosterdeur. De container kan dankzij het L-frameontwerp ruimtebesparend worden opgeborgen. In lege toestand is de container in een handomdraai ingeklapt en kan in een rij achter elkaar of in twee rijen kruislings worden geplaatst. Zo kan hij bij niet-gebruik ideaal worden opgeborgen of optimaal en veilig in de vrachtwagen worden vervoerd.

Twee overlappende metalen lipjes aan de roosterdeuren, die door de klant met een hangslot of een verzegeling kunnen worden afgesloten, verhogen de veiligheid nog meer. De afgesloten rolcontainer voor pakketten stelt bedrijven in staat om hun waardevolle goederen, zoals dure sieraden, luxe parfums of de nieuwste techniek, veilig en efficiënt op te slaan en te transporteren. Vooral bij het transport biedt de sluiting door middel van een verzegeling grote voordelen. De verzegelingen kunnen na de levering eenvoudig worden vernietigd en er is geen gecompliceerde sleuteloverdracht meer nodig. Bovendien is dit systeem duidelijk veiliger en milieuvriendelijker dan het transport van goederen op pallets die met stretchfolie worden omwikkeld. Met zijn robuuste ontwerp en het betrouwbare sluitmechanisme biedt de rolcontainer van Wanzl een hoge bescherming tegen diefstal en onbevoegde toegang. Vooral tijdens de hectische periode in de aanloop naar de Kerst is dit van cruciaal belang wanneer magazijnen uitpuilen met dure geschenken en bestellingen. Met de veiligheidscontainers van Wanzl kunnen eindgebruikers erop vertrouwen dat hun bestelde kerstcadeaus in perfecte staat onder de kerstboom liggen.

Voor elk productassortiment de juiste oplossing

Een ander groot voordeel is de modulariteit van de rolcontainer voor pakketten. Of de container nu grote of kleine, lichte of zware pakketten moet vervoeren, hij kan probleemloos worden aangepast aan de specifieke behoeften van de klant. De roosterdeuren kunnen worden gemonteerd in een model met twee of vier deurvleugels. De openingshoek van 270° maakt het laden en lossen bijzonder eenvoudig. Wie de rolcontainer nog gebruiksvriendelijker wil uitrusten, kan aan de zijwanden een schrijfblad voor documenten in hoogformaat DIN A4 of insteekframes van transparante kunststof voor documenten in dwarsformaat DIN A5 laten aanbrengen.

Voor het ergonomisch duwen en trekken van de container zijn de inklapbare handgrepen geschikt. Deze kunnen op de gewenste grijphoogte worden gemonteerd. Ook de handgrepen aan de zijdelen of de achterwand helpen bij het manoeuvreren. Met behulp van de vastzetvoorziening is een veilige stand bij het laden en lossen van de wagen gegarandeerd. Deze module is vooral handig voor het werken op vrachtwagenlaadvloeren. Andere uitrustingsmogelijkheden die naar wens en behoefte aan de pakketwagen kunnen worden toegevoegd, zijn opklapbare etages van plaatstaal, hout of draadrooster. De rolcontainer voor pakketten kan niet alleen afzonderlijk, maar ook in een trein door het magazijn worden gemanoeuvreerd. De toevoeging van een koppeling en dissel maakt het sturen voor medewerkers bijzonder eenvoudig.

Met expertise door de kersthandel

Als expert met tientallen jaren ervaring biedt Wanzl de optimale oplossing op het gebied van magazijnlogistiek voor bedrijven die zich voorbereiden op de komende kersthandel. De combinatie van bescherming, modulariteit en expertise maakt dit product tot een onmisbare investering voor iedereen die zijn intralogistiek wil optimaliseren. “Met het modulaire systeem bieden we voor elke eis in het magazijn het juiste product en klanten kunnen erop vertrouwen dat hun kerstbestellingen veilig aankomen”, aldus Markus Spengler.