May
Access

Wanzl Access Manager

De softwaretool voor de modernste toegangscontrole

Sinds enkele maanden brengt de nieuwe Galaxy Gate 1.1. van Wanzl een revolutie teweeg in de markt voor toegangscontrole. Naast optische en technische verbeteringen biedt de Wanzl Access Manager deze generatie van toegangssystemen ongekende mogelijkheden. Via een innovatief softwaresysteem wordt de algehele toegang in realtime gevisualiseerd. Er bestaat tevens een mogelijkheid externe apparaten te integreren wanneer er een webinterface bestaat (bijv. Galaxyport of Technoport).

Het hart van het systeem wordt gevormd door het centrale dashboard. Op dit dashboard zijn alle toegangssystemen die met de Access Manager zijn verbonden en alle doorgangszones van een gebied te zien en aan te sturen. Daartoe behoren zowel systemen van Wanzl als externe systemen, waardoor gebruikers in een totaaloverzicht nagenoeg in realtime elke toegangscontrole kunnen beheren. Indien nodig is het ook mogelijk om commando's te groeperen en bijvoorbeeld meerdere gates tegelijkertijd te beheren, wat efficiënt is voor het beveiligingspersoneel. Naast het algemene overzicht kan via het dashboard ook de actuele bedrijfsstatus van de afzonderlijke gates worden gecontroleerd. Ongeoorloofd overheen klimmen of onderdoor kruipen worden automatisch weergegeven en geregistreerd door de manager. Statistieken over bezoekersaantallen of alarmen worden visueel weergegeven. Wanneer een gate door handmatig openen niet meer wordt gesloten, kan dit na een bepaalde periode op de gebruikersinterface worden gemeld om onbevoegde toegang te voorkomen.

De basistaak van de Access Manager is veiligheid. De accesmanager beheert de gebruikersrechten van diegene die toegang heeft, hierdoor krijgt deze persoon specifieke autorisatie.

Voor installaties met speciale veiligheidskenmerken is ook de zonebewaking voor omgevingszones inbegrepen, waardoor een gevarenzone kan worden gedefinieerd. Deze extra sensoren in de gevarenzone dienen voor de systematische scheiding van personen, rekening houdend met de klantspecifieke openings- en sluitscenario's. De regeling van de openingshoek van de zwenkarmen van enkellaags veiligheidsglas via de toegangskaarten is net zo instelbaar als een personentelling met de Wanzl 3D People Counter, die alle in- en uitgangen bij de doorgang telt en garandeert dat een maximaal aantal personen niet wordt overschreden. De reinigingsmodus ondersteunt het onderhoudspersoneel bij het onderhoud van de installaties en voorkomt dat er valse alarmen worden geactiveerd. Tot slot kunnen met de noodopeningsfunctie alle systemen met één druk op de knop worden geopend, wanneer de gebruikers over de betreffende rechten beschikken.

De Access Manager is momenteel in het Duits en Engels beschikbaar, andere talen kunnen worden aangevraagd. De communicatie in het dashboard met de systemen gebeurt uitsluitend in versleutelde vorm en kan bij bestaande infrastructuur voor bevoegde personen van overal worden gebruikt, smartphones of tablets worden eveneens ondersteund. Software-updates worden online geïnstalleerd zonder tijdrovende serviceafspraken.