Variabeler, flexibeler en mooier

Wanzl Hotel Service presenteert re-design van housekeeping-wagen Mundus

Het nieuwe designconcept van Hotel Service de Mundus Housekeeping-wagen van Wanzl Hotel Service biedt hoteliers nog meer vormgevingsvrijheid en daardoor meer flexibiliteit bij het gebruik. Door de vereenvoudigde aanpassing van de uitrusting en het uiterlijk kan de actuele Mundus flexibeler dan ooit voor de meest uiteenlopende doeleinden in het hotel worden ingezet – bijvoorbeeld als servicewagen voor het banket of op het terras. Deze variabiliteit is niet alleen te danken aan een uitgebreid assortiment aanbouwdelen: nieuwe aantrekkelijke decors en elegante framekleuren bieden hoteliers in de toekomst nog meer vrijheid bij de persoonlijke configuratie. "Zo profiteren in de toekomst ook andere onderdelen van het hotel van een betrouwbaar product dat zich al lang in de schoonmaakdienstverlening heeft bewezen. Tegelijkertijd is de Mundus gedurende zijn lange levensduur veelzijdiger in te zetten en daardoor bedrijfseconomisch nog interessanter", aldus Franziska Hänle, Senior Manager Sales Hotel Service.

Ook op het gebied van het leveringsprogramma slaat Wanzl nieuwe wegen in: bij de doorontwikkeling is de Mundus flexibel vormgegeven, zodat verschillende eisen van de klant met betrekking tot prijs, beschikbaarheid en individualiseringsgraad nog beter kunnen worden gerealiseerd: Er kan worden gekozen uit voorgemonteerde magazijnartikelen die binnen enkele dagen leverbaar zijn en een snelleveringsprogramma dat met geselecteerde accessoires aan de individuele eisen kan worden aangepast. Beide opties blinken uit door een snelle beschikbaarheid en aantrekkelijke prijsmodellen. Voor wie veel waarde hecht aan een naar eigen wens ontworpen Mundus, ontwikkelen de professionals van Wanzl Hotel Service nog steeds een op maat gemaakt model – met individuele leveringsvoorwaarden.

De nieuwe lichte aluminium opbouw, die voor de housekeeping zeer functioneel is, of toch liever een elegante dekplaat met houtlook voor gebruik in de service? Het uitrustingspalet van de nieuwe Mundus maakt maximale vormgevingsvrijheid mogelijk. Met vier maten, de decors 'Mahagony', 'Natural Oak' en 'Anthracite' en de framekleuren 'Titanum Grey', 'Metallic Black' en 'Metallic Gold' past de Mundus zich aan elk hotelinterieur of corporate design aan. De geoptimaliseerde montage van de aanbouwdelen zorgt ervoor dat deze nu nog eenvoudiger kunnen worden vervangen en gemonteerd – met blijvende compatibiliteit met de huidige Mundus-modellen. De nieuw ontworpen stellinghouders vergemakkelijken het wisselen daarbij aanzienlijk en bieden tegelijkertijd de gebruikelijke veilige bevestiging. Bij de kleur van de textielaccessoires kiest Wanzl voor stijlvol antraciet of een smaakvol beige. Naast de vernieuwingen blijven beproefde componenten nog steeds in gebruik. Het beroemde vijfde wiel van Wanzl speelt bij de bestuurbaarheid van de Mundus namelijk nog altijd de hoofdrol. Alleen door dit vijfde wiel kan de wagen probleemloos om zijn eigen as worden gedraaid, waardoor vooral bij de schoonmaakdienstverlening maximale wendbaarheid mogelijk wordt gemaakt bij de dagelijkse werkzaamheden in soms nauwe ruimtes.

Drie leveringsprogramma's voor individuele eisen

Bij de doorontwikkeling van de Mundus heeft Wanzl het leveringsprogramma geflexibiliseerd, waardoor het bedrijf ook op dit gebied tegemoet kan komen aan de individuele eisen van de klant. Als direct leverbare magazijnartikelen zijn de Mundus 9 en 11 in 'Anthracite' met nieuwe aluminium opbouw, een vuilniszakhouder met deksel, een polyester zak en twee schappen verkrijgbaar. "Dit doordachte basismodel behoort tot de bestsellers en daarom hebben we besloten om het als voorraadartikel met snelle beschikbaarheid aan te bieden", legt Hänle uit.

Het snelleveringsprogramma biedt iets meer variabiliteit. Het omvat volledig gemonteerde wagens in twee decors en framekleuren die met geselecteerde accessoires kunnen worden geïndividualiseerd – de nieuwe Mundus is dan in 15 werkdagen klaar voor verzending. Voor hoteliers die veel waarde hechten aan een geïndividualiseerde housekeeping-wagen die volgens hun wensen geconfigureerd is, biedt Wanzl een op maat gemaakte versie van de Mundus aan. Hänle vult aan: "Bij deze variant hebben onze klanten met het oog op design, aanbouwdelen en accessoires de grootste flexibiliteit. Daardoor is de levertijd iets langer en wordt deze afgestemd met de klant.