Aug

Minimarkten zorgen voor meer service en omzet

Met het nieuwe concept van de mini-markt biedt Wanzl de hotelbranche nieuwe kansen om hun 24/7-service en omzet te verhogen.

“De minimarkt biedt plaats aan een breed scala aan artikelen zoals; snacks, drogisterijartikelen, souvenirs of merchandiseartikelen van het hotel", beschrijft Franziska Hänle, Senior Director Hotel Service van Wanzl GmbH & Co. KGaA. "Naast verkoopruimte kunnen er ook verschillende diensten worden aangeboden zoals een was service of kitchenette.  Een bijzondere voordeel is dat de minimarkten ook zonder personeel, met behulp van een zelfscankassa kunnen worden geëxploiteerd."

Verhoog uw servicelevel

De minimarkt kan bijvoorbeeld een ontbijt to go aanbieden buiten de reguliere horecatijden, waar tot nu toe geen of slechts een beperkt aanbod mogelijk was. Gasten kunnen nu ook in de minimarkt snacks, dranken en cosmetica kopen, zo blijft de omzet in het hotel. De keuze van de producten is daarbij veel groter dan in de minibar of bij standaard verkoopautomaten. Bij een winkel zonder personeel worden tevens personeelskosten bespaard. Hierdoor kunnen de investeringskosten snel worden terugverdiend.

Onze minimarkt-concepten ontwikkelen wij geheel op maat

Zowel het store-concept als de productkeuze (van rekkensystemen, bakkerij en koffiecorner tot koeling) kunnen volledig volgens uw wensen worden uitgewerkt. Wanzl beschikt over eigen ontwerpers die werken binnen een passend budget en uw formule. Klanten kunnen hierbij rekenen op de jarenlange ervaring van Wanzl in de detailhandel; van ontwerp tot oplevering.

Eenvoudig en snel: ook standaardvarianten zijn beschikbaar

Wilt u geen concept op maat, maar toch gebruikmaken van onze hoogwaardige producten? Geen probleem, alle gewenste units kunnen ook als standaard variant worden besteld. Samen met onze accountmanager vindt u altijd het gewenste assortiment.

Kansen benutten met onze Wanzl-knowhow

De vraag naar longstay-oplossingen stijgt voortdurend. Wanzl staat bekend als wereldmarktleider op het gebied van winkelwagens en winkelinrichting maar ook de hotelbranche kan van deze kennis profiteren en zich laten adviseren door onze experts. Bovendien kunnen hoteliers met het digitale concept optimaal voldoen aan de wensen van hun gasten. Hotelgasten kunnen zichzelf eenvoudig bedienen; comfortabel, overzichtelijk en 24 uur per dag.

Het antwoord van Wanzl op longstay

"Het thema Longstay stond in de hotellerie al langer op de agenda. Tijdens de lockdown en de pandemie ontstond het idee om klanten extra faciliteiten te bieden om zich terug te trekken  en om het longstay-aanbod proactief op de markt te brengen. De vraag naar langdurig verblijf groeit gestaag", vat Franziska Hänle de gesprekken met klanten van de afgelopen jaren samen. "Wanzl Hotel Service is op basis van jarenlange ervaring in de retail in staat direct een oplossing te bieden voor hun Longstay-gasten.