May

Wanzl ondersteunt opnieuw hulpprojecten in Burkina Faso

Donatie voor de bouw van diepe putten

Ook in moeilijke tijden blijft Wanzl trouw aan haar sociale betrokkenheid en ondersteunt traditioneel de Lions Club Günzburg tijdens de kerstperiode met een donatie voor een geselecteerd project van de hulporganisatie van de Lions. Dit jaar is de donatie bestemd als bijdrage aan de bouw van tien diepe putten rond het dorp Gofila in de zuidelijke uitlopers van de Sahel en als ondersteuning van projecten in de onderwijssector.
Wanzl kon in totaal 10.000 euro overmaken aan de hulporganisatie van de Lions. Daarvoor heeft het bedrijf de donaties van zijn zakenpartners en leveranciers, waarom in plaats van kerstgeschenken werd gevraagd, royaal aangevuld. Het volledige bedrag wordt door de hulporganisatie van de Lions aan de non-profitorganisatie Hilfe für Burkina Faso e.V. overgemaakt, die de projecten ter plaatse in Burkina Faso leidt.
“Als waardegedreven onderneming nemen we onze sociale verantwoordelijkheid zeer serieus en we zijn blij dat we hierbij elk jaar weer zo royaal door onze zakenpartners ondersteund worden. We zijn ook blij met het partnerschap met de hulporganisatie van de Lions. De grote sociale betrokkenheid van die hulporganisatie is ook voor ons een belangrijke aangelegenheid geworden”, legt Gottfried Wanzl, lid van de raad van commissarissen van het Wanzl-concern, uit. De cheque werd met inachtneming van de huidige coronaregels door Gottfried Wanzl overhandigd aan Thomas Schoch (voorzitter Lions Club Günzburg) en Matthias Eisentraut (penningmeester Lions Club Günzburg), die hier duidelijk blij mee waren: “Wij bedanken Wanzl namens de Lions Club en de helpers in Burkina Faso hartelijk voor de royale donatie en de jarenlange ondersteuning. Het is fijn dat we elk jaar weer op Wanzl kunnen rekenen.”