Access

SlidingDoor – de nieuwe volautomatische schuifdeur van Wanzl

Meer elegantie, veiligheid en ruimtebesparing in de in- en uitgangszones

Access Solutions-expert Wanzl brengt een nieuw doorgangssysteem op de markt: Met de volautomatische SlidingDoor kunnen winkeliers, beheerders van fitnessstudio’s en bedrijven voor het eerst stijlvolle schuifdeuren made by Wanzl in hun in- en uitgangszones installeren. Als alternatief voor klassieke gate-oplossingen met zwenkarmen kunnen ruimtes optimaal worden benut dankzij de ruimtebesparende schuifdeuren. Ultramoderne elektronica zorgt voor veiligheid en comfort. Of het nu gaat om transparante of klantspecifieke oppervlaktevormgeving, de SlidingDoor biedt een groot aantal individualiseringsmogelijkheden en is vanaf januari 2024 verkrijgbaar in vier verschillende varianten. De innovatieve SlidingDoor van Wanzl zet daarmee nieuwe maatstaven voor elegantie, flexibiliteit en veiligheid op het gebied van in- en uitgangsoplossingen.

Esthetisch design en individuele interieurontwerpen

Het elegante ontwerp van de SlidingDoor past naadloos in elk ruimteconcept en kan op maat worden gemaakt op basis van de gewenste voorkeuren wat betreft het bedrijfsdesign. Hiervoor zijn de SlidingDoor Basic Colour met gesloten metalen behuizing en de SlidingDoor Design Colour met transparant enkellaags veiligheidsglas beschikbaar. Bij beide varianten is de behuizing standaard gemaakt van gecoat aluminium en de schuifdeuren van enkellaags veiligheidsglas.

De SlidingDoor kan dankzij de variabele doorgangsbreedtes perfect worden aangepast aan de ruimtelijke omstandigheden, biedt klanten meer bewegingsvrijheid en is ook toegankelijk voor kinderwagens of rolstoelgebruikers. Voor een individuele vormgeving van de in- en uitgangszones kunnen de SlidingDoors bovendien worden voorzien van magnetische decoraties in de voorgeschreven CI of als reclameoppervlak worden gebruikt. Met vier aantrekkelijke kleuren biedt de SlidingDoor stijlvolle variatie voor elke smaak. Om ruimtes elegant en veilig af te bakenen en de personenstromen effectief te regelen, kan de SlidingDoor zeer harmonieus worden gecombineerd met het scheidingswandsysteem pure of de klantengeleiding Classic van Wanzl.

Geavanceerde elektronica en gebruiksvriendelijke functies

Zowel door het designconcept als door de meest geavanceerde technologie scoort de SlidingDoor van Wanzl hoge ogen. Dankzij de modernste, microprocessorgestuurde aandrijftechniek zorgt het doorgangssysteem voor een comfortabele en veilige in- en uitgang. De ledverlichting die is geïntegreerd in de deuren geeft de bedrijfsstatus van de schuifdeur aan – groen voor open, blauw voor gesloten en rood voor alarm. Na vrijgave gaan de schuifdeuren open en weer dicht nadat de gebruiker de installatie is gepasseerd. Optioneel is er een doorgang in beide richtingen mogelijk. Voor een veilige en snelle zelfscanprocedure zijn de varianten Basic Colour+ en Design Colour+ uitgerust met een scanner voor barcodes en QR-codes. Optioneel zijn er ook scanners voor RFID-kaarten, klantenkaarten of personeelspassen leverbaar. De openhoudtijd van de schuifdeuren met enkellaags veiligheidsglas kan variabel worden geprogrammeerd, ongeacht of de sluitfunctie automatisch of via impuls moet worden aangestuurd. Een flexibele plafondstroomtoevoer maakt een eenvoudige en snelle opbouw van de installatie mogelijk. Vanaf het derde kwartaal van 2024 biedt Wanzl bovendien over-the-air-updates aan, een snelle, gebruiksvriendelijke mogelijkheid voor software-updates.

Verbeterde veiligheid en centrale bediening

Voor meer veiligheid is de SlidingDoor standaard uitgerust met een alarmsysteem dat inventarisverschillen voorkomt, vooral in de detailhandel. Gesproken aanwijzingen ondersteunen een correct gebruik. Daarbij bewaakt een ultramodern sensorsysteem de doorgang in open en gesloten toestand en voorkomt manipulatiepogingen en onbevoegde toegang, zoals er onderdoor kruipen. Alarmsignalen geven aan dat er iets is gemanipuleerd. Dit geldt ook als een van de deurvleugels zijwaarts wordt geschoven, vastgehouden wordt of in zijn beweging wordt beperkt.

Na een alarm sluiten de deuren automatisch. Bovendien kan de SlidingDoor worden geïntegreerd in de brandmeldcentrale en in het cloudgebaseerde softwareplatform wanzl connect®. Via het platform kunnen alle processen centraal worden aangestuurd, gegevens worden verzameld, apparaten comfortabel worden bewaakt en op dashboards worden weergegeven. Op deze manier ondersteunt Wanzl zijn klanten met het nieuwe doorgangssysteem bij de verdere digitalisering en optimalisatie van hun processen.