Van de housekeeping-trolley tot de eigen minimarkt in een hotel

Wanzl Hotel Service toont op de Internorga in Hamburg intelligente en holistische oplossingen voor de hotelbranche

In de schoonmaakdienstverlening net zo thuis als in een restaurant, lobby of backoffice: het uitgebreide productportfolio van Wanzl is een vast onderdeel van de uitrusting in de internationale hotelbranche. Op de Internorga 2023 presenteert het bedrijf uit het Zuid-Duitse Beieren niet alleen het omvangrijke assortiment, maar ook geheel nieuwe oplossingen. Zo gaat Wanzl Hotel Service met het redesign van de housekeeping-trolley Mundus nog gerichter in op de individuele eisen van de klant. Het nieuwe design geeft hoteliers in de toekomst niet alleen meer vrijheid bij de persoonlijke configuratie.

Het maakt ook flexibel gebruik van de trolley mogelijk in verschillende delen van het hotel, zoals in openbare ruimten of op het terras van het hotel. Tegelijkertijd introduceert Wanzl een aangepast leveringsprogramma dat nog flexibeler inspeelt op de wensen van de klant. Een andere focus op de beursstand ligt op een actueel trendthema van de hotelbranche: de minimarkt. Wanzl laat op de Internorga zien hoe hoteliers hun eigen winkel – met of zonder personeelsinzet – kunnen realiseren. Op basis van een flexibel modulair systeem biedt de marktleider op het gebied van retail oplossingen op maat voor elke hotelcategorie. Producten voor gebruik 'behind the scenes', waaronder orderverzamel- en zakkenwagens, en voor het transport van bagage ronden het assortiment op de beurs af.

Mundus kamermeisjeswagen: redesign voor nog meer variabiliteit

Wanzl kiest voortaan bij de Mundus uitsluitend voor een lichte en toch stabiele aluminium opbouw en voor stellinghouders die gemakkelijker te vervangen zijn en toch een veilige steun bieden. De bekende en populaire variabiliteit van de trolley is nog steeds gegarandeerd door een groot aantal aanbouwdelen aan de zijkant. Deze kunnen nu gemakkelijker worden vervangen en gemonteerd, maar zijn toch compatibel met eerdere Mundus-modellen. Voor de individuele configuratie zijn er bovendien vier verschillende maten en drie decors en framekleuren beschikbaar voor klanten van Wanzl. Met de verdere ontwikkeling van de Mundus heeft Wanzl het leveringsprogramma flexibel gemaakt om nog beter te kunnen voldoen aan de uiteenlopende eisen van de klant.

Naast de voorgeconfigureerde magazijnvariant en de individuele vormgeving, die een breder kleuren- en decorpalet biedt, hebben klanten voortaan de optie 'Snelleveringsprogramma': afgemonteerde trolleys in twee geselecteerde decors en framekleuren kunnen met geselecteerde accessoires worden samengesteld. De nieuwe Mundus is dan al binnen 15 werkdagen klaar voor verzending.

Shopconcepten op maat

Unmanned Shops in hotels behoren momenteel tot de 'trending topic' in de hotelbranche, want met een goed geplande shop bieden hoteliers hun gasten een meerwaarde qua service en verblijfskwaliteit en kunnen ze extra omzetpotentieel voor hun hotel creëren. Dankzij de uitgebreide knowhow als marktleider op het gebied van individuele retailoplossingen is Wanzl de ideale partner voor de planning en realisatie van zo'n shop. De basis hiervoor is een modulair systeem dat zich al vele jaren in de handel bewijst. Het systeem dekt alle relevante componenten binnen het portfolio van Wanzl Hotel Services, van een enkel element tot een omvangrijk winkelconcept – altijd rekening houdend met de plaatselijke omstandigheden, het interieurdesign van het hotel, het beschikbare budget en andere wensen van de klant. De besturing en bewaking zijn dankzij de digitale toegangs- en afrekeningssystemen van Wanzl zelfs 24/7 zonder personeel mogelijk.

Producten voor elke hotelcategorie

Als totaalaanbieder van oplossingen presenteert Wanzl op Internorga eveneens zijn uitgebreide productportfolio voor gebruik achter de schermen. De orderverzamelwagen KT3 en de zakkenwagen KX 290 zijn slechts een selectie. Voor het vervoer van bagage presenteert Wanzl het model 'Lobby' in edel zwart en de elegante variant 'Aera 300'.