Variabeler, flexibeler en mooier dan ooit tevoren

Wanzl Hotel Service presenteert herontwerp van housekeeping-wagen Mundus

Het nieuwe designconcept van de Mundus housekeeping-trolley van Wanzl Hotel Service biedt hoteliers nog meer vormgevingsvrijheid en daardoor meer flexibiliteit bij het gebruik. Door de vereenvoudigde aanpassing van uitrusting en uiterlijk kan de huidige Mundus flexibeler dan ooit in verschillende afdelingen van het hotel worden ingezet – bijvoorbeeld als servicewagen voor het banket of het terras. Deze veelzijdigheid is niet alleen te danken aan een uitgebreid assortiment aanbouwdelen: nieuwe aantrekkelijke decors en elegante framekleuren bieden hoteliers voortaan nog meer vrijheid bij de persoonlijke configuratie. "Zo profiteren in de toekomst ook andere afdelingen in het hotel van een betrouwbaar product dat zich al lang in de schoonmaakdienstverlening heeft bewezen. Tegelijkertijd is de Mundus gedurende zijn lange levensduur veelzijdiger en daardoor bedrijfseconomisch nog interessanter", aldus Franziska Hänle, Senior Manager Sales Hotel Service.

Ook bij het leveringsprogramma slaat Wanzl nieuwe wegen in: met de verdere ontwikkeling van de Mundus is het programma zo flexibel vormgegeven dat er nog beter kan worden ingespeeld op verschillende eisen van de klant met betrekking tot prijs, beschikbaarheid en mate van individualisering. Men kan kiezen uit voorgeconfectioneerde, binnen enkele dagen leverbare magazijnartikelen en een snelleveringsprogramma dat met geselecteerde accessoires aan eigen eisen kan worden aangepast. Beide opties worden gekenmerkt door een snelle beschikbaarheid en aantrekkelijke prijsmodellen. Voor wie veel waarde hecht aan een naar eigen wensen ontworpen Mundus, kunnen de professionals van Wanzl Hotel Service zoals gebruikelijk een op maat gemaakt model ontwikkelen – met individuele leveringsvoorwaarden.

De nieuwe lichte aluminium opbouw, waarin belangrijke producten voor de schoonmaakdienstverlening kunnen worden opgeborgen, of toch liever een elegante dekplaat met houtlook voor gebruik in de service? Het uitrustingspalet van de nieuwe Mundus maakt maximale vormgevingsvrijheid mogelijk. Met vier trolleymaten, de decors 'Mahagony', 'Natural Oak' en 'Anthracite' en de framekleuren 'Titanum Grey', 'Metallic Black' en 'Metallic Gold' past de Mundus zich aan elk hotelinterieur of corporate design aan. De geoptimaliseerde montage van de aanbouwdelen zorgt ervoor dat deze nu nog eenvoudiger kunnen worden vervangen en gemonteerd –terwijl de compatibiliteit met de huidige Mundus-modellen behouden blijft. De nieuw ontworpen rekhouders vergemakkelijken het verwisselen aanzienlijk en bieden tegelijkertijd de gebruikelijke veilige bevestiging. Bij de kleur van de textielaccessoires kiest Wanzl voor stijlvol antraciet of een smaakvol beige. Naast de vernieuwingen blijven beproefde componenten ook nog steeds in gebruik. Zo speelt het beroemde vijfde wiel aan de wagen van Wanzl nog steeds de hoofdrol bij de beweeglijkheid van de Mundus. Alleen door dit wiel kan de trolley namelijk probleemloos om zijn eigen as draaien, waardoor vooral bij de schoonmaakdienstverlening maximale wendbaarheid wordt gegarandeerd bij het dagelijkse werk in soms krappe ruimtes.

Drie leveringsprogramma's voor individuele eisen

Met de verdere ontwikkeling van de Mundus heeft Wanzl het leveringsprogramma geflexibiliseerd, waardoor het bedrijf ook op dit gebied tegemoetkomt aan individuele eisen van de klant. Als direct leverbare magazijnartikelen zijn de Mundus 9 en 11 in 'Anthracite' met nieuwe aluminium opbouw, een vuilniszakhouder met cover, een polyester zak en twee legplanken verkrijgbaar. "Dit doordachte basismodel behoort tot de bestsellers en daarom hebben we besloten om het als voorraadartikel met snelle beschikbaarheid aan te bieden", legt Hänle uit.

Het snelleveringsprogramma biedt iets meer variatiemogelijkheden. Het omvat volledig gemonteerde trolleys in twee decors en framekleuren die met geselecteerde accessoires kunnen worden geïndividualiseerd. De nieuwe Mundus is dan binnen 15 werkdagen klaar voor verzending. Voor hoteliers die design op prijs stellen en veel waarde hechten aan een individueel volgens hun wensen geconfigureerde housekeeping-wagen, biedt Wanzl een op maat gemaakte versie van de Mundus aan. Daarover zegt Hänle: "Bij deze variant hebben onze klanten met het oog op design, aanbouwdelen en accessoires de grootst mogelijke flexibiliteit. Daarom is de levertijd, in overleg met de klant, iets langer.